Cum să organizăm haosul – câteva idei pentru familii - Mămici cu Lipici

Cu un stil de viață ce devine din ce în ce mai aglomerat, există un lucru care ar face diferența între o familie calmă și relaxată și una haotică – ORGANIZAREA!

Noi suntem o familie activă, facem o grămadă de activități, atât în casă cât și în afara ei, iar echilibrul și ordinea din casă le asigurăm printr-un sistem de organizare, pe care căutăm să-l îmbunătățim mereu.

Am testat propriile noastre  metode, ne-am inspirat și de pe la alții, iar în cele ce urmează sunt  câteva idei care la noi au funcționat.

PARTEA I – HOLUL

Un aspect important al organizării casei este eficientizarea pe cât posibil a holului (sau a intrării în casă).

Chiar dacă dispuneți de un spațiu mic, este foarte important ca aici să faceți o primă sortare a lucrurilor voastre.

Un pantofar sau o poliță la îndemână, în care să puneți încălțările imediat după ce ați intrat în casă. Cheia constă în „la îndemână„. Dacă pentru a pune încălțările la locul lor trebuie să deschideți niște uși (care pot fi ușor blocate cu diverse mingii, jucării, haine aruncate etc), atunci în peste 80% din cazuri încălțările vor rămâne aruncate pe hol, împiedicându-vă de ele când treceți pe acolo.

Noi folosim cu succes genul de pantofar cu sertare rabatate, fixat în perete. Chiar dacă se mai întâmplă să rămână vreun rucsac în fața lui, tot pot trage de sertar să pun pantofii înăuntru.

Un cuier sau agățători la o înălțime potrivită pentru cei mici. Această soluție am implementat-o de curând, pentru că băiatul meu a transformat pusul căciulii și fularului în cuier într-un adevărat joc de baschet, care se încheie de cele mai multe ori cu „dacă nu iți iese din 3 încercări, dă-mi mie”. Cum ideal ar fi să se ocupe el de treaba asta, am „împodobit” un perete de pe hol cu câteva agățători, la diverse înălțimi. Astfel, și noi, cei mari, ne agățăm fularul, eșarfa, uneori și pardesiul, când cuierul este plin. Depinde mult de spațiul disponibil. Doar lăsați imaginația să vă ghideze.

Am lăsat „masterpiece”-ul la urmă. Am denumit zona aceasta ”În tranzit” și are 2 componente:

O cutie mai încăpătoare (nu neapărat înaltă, cât largă), în care punem cum venim diverse hârtii: chitanțe, facturi, adeverințe de la medic, rețete, certificate de garanție, bilete la teatru, flyer-e pe care vrem să ne mai uităm… lucruri care trebuie sortate ulterior. Ne-am făcut un obicei ca o dată la câteva zile să trecem cu toții prin ele și să decidem ce facem: le aruncăm, le îndosariem /le punem la locul lor sau le mai păstrăm un pic pentru că nu ne-am decis. Notăm în calendar/telefon dacă e ceva de notat, în caz că e vorba de rezervări, vreun număr de telefon sau e ceva ce trebuie să facem ulterior.

Un spațiu în care punem bagajul necesar pentru a doua zi: rucsacul copilului, pregătit de cu seara, geanta de sport, dosare sau alte lucruri pe care trebuie neapărat să le luăm cu noi a doua zi, liste de cumpărături. Eu mai folosesc la ceva spațiul acesta: aici pun toate lucrurile pe care trebuie să înapoiez, fie că este vreo carte, CD sau recipientele în care bunica ne-a pregătit supa.

Cu toate acestea, lucrurile sunt departe de a fi perfecte! Voi ce soluții folosiți?

Comments (0)

Produs adăugat la favorite
Product added to compare.

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare. Continuarea navigării reprezintă acceptul.